Sunday, October 30, 2011

Peperiksaan SPM

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah s.w.t di atas limpah kurniaNya kepada kita semua.

Hari ini, semasa menghantar Fahmi ke asrama SMKA Kuala Selangor. Saya ada mengingatkan dia tentang bilangan hari yang mendatang sebelum SPM dan bilangan kali ke SMKA Kuala Selangor. Mulai minggu depan, jumlah hari persekolahan adalah lima hari sebelum bercuti sempena cuti hari raya Aidil Adha dan kembali semula  ke sekolah pada hari selasa minggu berikutnya sebelum peperiksaan SPM bermula pada 14 Nov. 2011.

Itulah resam hidup. Bertemu dan berpisah. Sebenarnya saya telah meninggalkan bumi SMKA Kuala Selangor  pada tahun 1996 ketika itu bertugas sebagai guru dan kaunselor pelajar di sana. Mulai tahun 1997, bertugas sebagai Kaunselor Pelajar di SMK Seksyen 19, Shah Alam. Pengalaman bertugas di SMKA Kuala Selangor memang menarik dan manis. Tapi hayatnya tidak panjang. Tetapi, apabila Fahmi belajar di sana, peluang untuk mengintai memori lama sememangnya ada. namun hayatnya juga tidak lama hanya setahun sahaja.

Walaupun Fahmi belajar di SMKA Kuala Selangor hanya setahun, namun dia berjaya menyesuaikan diri dengan suasana sekolah baru. Alhamdulillah, semoga Fahmi berjaya melalui kehidupannya di sana dengan baik dan seterusnya menduduki peperiksaan SPM dengan tenang dan yakin. Keputusan peperiksaan SPM, insyaallah baik dan mendapat keputuan jayid jiddan.

Amin. 

No comments: