Sunday, November 6, 2011

Idul Adha

Syukur,

1. Idul Adha telah selamat disambut pada hari ini Ahad, 6 November 2011. Kami sekeluarga menyambut kedatangan Idul Adha dengan mengerjakan solat sunat Idul Adha di Masjid Batu Belah. Kelang. Seusai solat kami balik ke rumah untuk membuat persiapan untuk ke tempah penyembilihan lembu korban.

2. Alhamdulillah, pada tahun ini kami sekeluarga dapat membuat korban dengan dua bahagian lembu atas nama Siti Nadiah dan Muhammad Fahmi. Bahagian yang lain, dua atas nama bapa dan emak mertua, dua bahagian Kak Ipah dan Abang Din, Satu Bahagian Atas nama Keluarga Baie. Rasanya ada satu bahagian atas nama Mohd. Radhi tetapi mungkin betul. Mungkin Bapa dan emak atau Kak Ipah dan Abang Din satu bahagian sahaja. Tetapi yang penting, semuanya telah selesai dan berjaya.

3. Sebelah malam, kami sekeluarga, menjamu selera di Pizza Hut, Setia Alam. Makan keluarga namanya. Namun begitu, semalam pun kami makan kek di rumah emak di Shah Alam. Masa itu, sempena malam Idul Adha, kami juga meraikan majlis sambutan hari ulang tahun ke 23, tapi terawal dua hari. Hari lahir Muhammad Mu'adz ialah pada 7 Nov. 2011. Pada malam itu, yang hadir ialah Pak Teh sekeluarga dan Mak Unggal Sekeluarga termasuk Fadli.

4. Semoga ukhwah anak beranak dan adik beradik dapat dibina dalam keluarga ini. Insya Allah.

No comments: